Sinopsis Novel Si Karismatik Charlie Wade Terbaru

Belakangan ini, Novel dengan Judul Si Karismatik Charlie Wade sedang banyak digandrungi oleh para pecinta novel. Perjalanan kehidupan Charlie dengan plot twist yang menakjubkan ini membuat banyak orang memburu novel ini, dengan pelajaran hidup dan penyampaian bahasa yang sederhana dan mudah dipahami.

Novel Ini memberikan banyak pelajaran dari kisah seorang pria yang bertahan hidup dalam situasi yang sangat rumit. 

Novel ini menceritakan kisah seorang pria bernama Charlie. Terlahir dari keluarga Wade, keluarga yang sangat kaya di negara itu. Dia dituntut untuk bertahan dalam situasi apapun, seburuk apapun itu. 

Hingga suatu hari, nasib yang membawanya pada kemiskinan pun dimulai. Orangtuanya pindah ke kota lain, kondisi kesehatan dan keuangan mereka semakin memburuk setiap hari. Tidak lama kemudian, ia menjadi yatim piatu. Di usia delapan tahun, dia kehilangan ibunya terlebih dahulu, kemudian ayahnya.

Anak yang diabaikan ini tidak akan melihat hari baik dalam hidupnya mulai dari sekarang. Pertama, ia dibawa oleh seorang yatim piatu. Inilah sumber keterikatan emosional menjadi wanita yang menjaga anak yatim piatu. 

Charlie Wade Novel Fase Selanjutnya

Begitu ia memasuki usia mudanya, ia dibawa oleh keluarga kecil di kota. Pria yang memegang kendali atas keluarga mengetahui identitas sebenarnya dari anak yang hancur dan remeh ini. Dia tahu putra ini adalah pewaris salah satu keluarga terkaya di negara itu. 

Dia tidak pernah berbagi rahasia dengan siapa pun. Nyatanya anak miskin, bertahun-tahun melupakan identitas keluarga. 

Anak bernama Charlie Wade kemudian menikahi seorang gadis dalam keluarga. Tak lama setelah menikah, leluhur yang baik hati meninggal.

Cucunya mertua, setelah dibesarkan di panti asuhan yang tidak begitu hebat. Pakaian lusuh, penampilan lemah, dan perilaku yang tidak mengesankan tidak memberikan getaran yang baik kepada mereka.

Penasaran dengan isi BAB I Novel Si Karismatik Charlie Wade?

si karismatik charlie wade

Vila keluarga Willson yang mewah diterangi dengan terang.

Malam ini adalah jamuan ulang tahun Puan Willson yang berusia tujuh puluh tahun, pemilik keluarga Willson.

Banyak cucu, cucu perempuan, dan cucu mertua memberikan hadiah.

“Nenek, saya dengar awak suka teh. Bata teh Pu’er yang berusia seabad ini bernilai 500,000 dan merupakan hadiah hari jadi untuk anda. “

“Nenek, saya mendengar bahwa anda percaya pada Buddha. Buddha batu giok ini diukir dari batu giok Hetian dan bernilai 700,000. “

Puan Willson tua melihat pelbagai hadiah dan ketawa, membuat seluruh keluarga bahagia.

Pada saat ini, cucu lelaki tertua Puan Willson, Charlie, tiba-tiba berkata: “Nenek, bolehkah anda meminjamkan saya satu juta? Bibi Lena dari rumah anak yatim mengalami uremia dan memerlukan wang untuk rawatan. “

Seluruh keluarga Willson terkejut.

Semua orang memandang Charlie dengan mata yang luar biasa.

Menantu yang hidup ini terlalu berani, bukan? The Lady Willson telah berakhir pada hari lahirnya. Bukan hanya dia tidak menyiapkan hadiah, bahkan dia berani membuka mulut dan meminta Lady Willson meminjam satu juta?

Tiga tahun yang lalu, Mr. Willson yang masih hidup, tidak tahu dari mana ditemui Charlie, dan berkeras untuk mengahwini cucu sulungnya Claire Willson kepadanya. Pada masa itu, Charlie tidak mempunyai wang, seperti pengemis, seperti sekarang.

Setelah keduanya berkahwin, Tuan Tua meninggal dunia. Sejak itu, keluarga Willson sengaja mengusirnya.

Hanya saja Charlie tidak peduli, dan tidak tergesa-gesa oleh penghinaan orang lain, jadi dia selalu menantu dalam keluarga Willson.

Tidak berdaya meminta Lady Willson meminjam wang hari ini.

Bibi Lena dari rumah anak yatim tempat dia dibawa dan disimpan, menghidap uremia. Dialisis dan pemindahan buah pinggang memerlukan sekurang-kurangnya satu juta. Dia benar-benar tidak mempunyai pilihan selain bercakap dengan Lady Willson.

Dia merasakan bahawa hari ini adalah hari lahir Lady Willson, dan kemudian dia mungkin baik dan bersedia membantu ketika dia bahagia.

Tanpa diduga, Puan Tua Willson masih ketawa sebentar, dan dia segera menarik wajahnya ke bawah ini.

Dia melemparkan cawan ke tangannya ke tanah dan berteriak dengan marah: “b * mulakan, anda di sini untuk meraikan ulang tahun saya atau meminjam wang?”

Isteri Charlie, Claire, bergegas ke depan dan menjelaskan kepada Lady Willson: “Nenek, Charlie tidak tahu, jangan terkejut.”

Dengan itu, dia hendak menarik Charlie ke samping.

Pada waktu ini, sepupu Claire, Wendy, mengejek dan berkata, “Kakak, lihatlah sampah apa yang menjadi pernikahanmu! Gerald dan saya baru bertunang dan belum berkahwin, jadi Gerald memberikan neneknya Hetian Jade Buddha, itu bagus untuk suamimu, dia tidak membawa hadiah, dan dia masih berwajah meminta nenek meminjam wang! “

“Betul, Saudara Charlie, kami berdua adalah cucu mertua keluarga Willson. Anda, sebagai cucu menantu sulung, benar-benar gagal! “

Lelaki yang bercakap adalah tunangan Wendy, Gerald, tuan muda keluarga besar.

Walaupun Gerald hendak menikah dengan Wendy, dalam fikirannya, penampilan Wendy berjarak seribu batu jauhnya dari isteri Charlie, Claire.

Claire adalah dewi terkenal di Bukit Aurous, tetapi melihat dewi itu mengahwini lelaki yang tidak berharga ini dan membuang wang, Gerald juga sangat kesal.

“Sampah seperti ini, lebih baik membawanya keluar dari keluarga Willson kami secepat mungkin!”

“Ya! Wajah keluarga Willson telah benar-benar kehilangan lelaki ini! “

“Saya rasa palsu bahawa dia meminjam wang, dan minatnya untuk sengaja menyapu pesta ulang tahun Lady Willson adalah benar!”

Charlie tidak dapat menahan kepalan tangannya ketika melihat bahawa seluruh keluarga Willson menyasarkan dan menghinanya.

Seandainya bukan kerana perbelanjaan perubatan penyelamat, dia pasti akan berpusing dan meninggalkan tempat pemborosan dan kemegahan palsu ini.

Namun, memikirkan ajaran bapanya kepadanya sejak dia masih kecil, membiarkan kebaikannya meneteskan air dan membalas dendam ke mata air, dia berusaha menekan penghinaan di hatinya, dan berkata kepada Puan Tua Willson: “Nenek, menyelamatkan hidup lebih baik daripada membina Buddha tingkat ketujuh. Harap belas kasihan ”

Seseorang mendengus dengan dingin dan mengutuk: “Wade, kamu tidak mahu memberikan ekstasi nenek di sini. Sekiranya anda ingin memiliki seseorang, anda boleh mencari jalan sendiri dan jangan biarkan nenek anda membayar untuk membantu anda menyelamatkan orang. Apa awak? “

Itu adalah saudara Wendy, Harold.

Saudara dan saudari selalu mempunyai pendapat yang baik tentang Claire, yang lebih unggul dari mereka dalam semua aspek, jadi mereka suka merebut peluang untuk mengejek Charlie.

Claire di sebelahnya tampak sedikit malu dan berkata, “Nenek, Charlie kehilangan ayahnya ketika berusia lapan tahun. Makcik Lena dari rumah anak yatim membesarkannya. Dia ingin membalas rasa terima kasihnya kerana hati yang bersyukur. Tolong bantu dia ”

Puan Tua Willson berkata dengan wajah gelap: “Biarkan saya membantunya? Baiklah, kecuali jika anda menceraikannya dan kemudian berkahwin dengan Tuan Jones, jika anda melakukannya, saya akan segera memberikannya satu juta!

Lady Willson bercakap tentang Wendell, yang telah mengejar Claire. Keluarga Jones adalah keluarga kelas atasan di Aurous Hill, jauh lebih hebat daripada keluarga Willson, dan Lady Willson selalu ingin makan.

Pada masa ini, pengurus rumah tangga berlari masuk dan berkata dengan lantang: “Mr. Jones menghantar seseorang dengan hadiah hari jadi! Jimat batu giok yang diukir dari Laokeng bernilai tiga juta! “

Puan Willson sangat gembira dan berseru: “Bawa dengan cepat, biarkan saya melihat!”

Butler segera menyerahkan jimat hijau zamrud zamrud, dan semua orang yang hadir menghembuskan nafas terkejut.

Jimat jade ini berwarna hijau zamrud, jernih, tanpa kesan kotoran, dan kelihatan seperti produk asli kelas pertama.

Gerald, yang telah mengirim Hetian Jade Buddha, melihat jimat batu giok ini, dan wajahnya sedikit canggung. Tanpa diduga, Wendell tidak ada hubungannya dengan keluarga Willson, dan tembakannya sangat murah hati!

Puan Willson dengan senang hati bermain dengan jimat jade dan berkata dengan gembira: “Oh, Encik Jones benar-benar berminat! Hanya jika dia boleh menjadi cucu mertua saya, saya pasti akan terbangun dalam mimpi saya! “

Setelah itu, dia memandang Claire: “Bagaimana dengan keadaan saya, adakah anda ingin mempertimbangkannya?”

Claire menggeleng: “Nenek, saya tidak akan menceraikan Charlie.”

Ekspresi Mrs. Willson langsung berubah menjadi kabut, dan dia dengan marah memaki: “Jangan beri wajahmu! Anda mesti bertahan dengan sampah ini! Biarkan sampah ini keluar dari wajah saya! Jamuan hari jadi saya, dia tidak dibenarkan mengambil bahagian! “

Charlie benar-benar kecewa, dan dia tidak memiliki wajah untuk tinggal di keluarga Willson saat ini, jadi dia berkata kepada Claire, “Claire, aku akan pergi ke rumah sakit untuk menemui Bibi Lena.”

Claire buru-buru berkata, “Kalau begitu aku akan bersamamu.”

Ibu Tua Willson mengutuk ketika ini: “Sekiranya kamu pergi juga, aku tidak akan menjadikanmu sebagai cucu di masa depan! Anda membawa ibu bapa dan ibu anda, dan keluar dari rumah Willson dengan sampah ini! “

Claire kelihatan terkejut, dan dia tidak menyangka Lady Willson akan mengucapkan kata-kata kasar.

Charlie berkata dengan tergesa-gesa: “Kamu tinggal, jangan bimbangkan aku.”

Dengan mengatakan itu, sebelum Claire pulih, dia menoleh dan berjalan keluar.

Harold tertawa di belakangnya. Sekiranya begitu, wajah keluarga Willson kami tidak akan membiarkan anda kehilangan semuanya? Saya masih memilikinya. Untuk duit syiling, anda boleh membeli roti kukus untuk dimakan! “

Harold berkata, mengeluarkan duit syiling dan melemparkannya ke kaki Charlie.

Seluruh keluarga Willson ketawa.

Charlie mengetap gigi dan meninggalkan keluarga Willson tanpa menoleh ke belakang.

Ketika dia bergegas ke hospital, Charlie segera pergi ke pejabat pembayaran, ingin berkomunikasi dengan hospital, dan memberitahu mereka bahawa perbelanjaan perubatan akan ditangguhkan selama dua hari lagi.

Namun, ketika dia bertanya kepada perawat itu, dia tiba-tiba diberitahu bahawa Bibi Lena telah dihantar ke Hospital terbaik di Eastcliff semalam.

Charlie terkejut, dan buru-buru bertanya kepadanya: “Berapa harganya? Saya akan mencari jalan! “

Pihak lain mengatakan: “Sebanyak tiga juta diperlukan. Satu juta telah dibayar, dan masih ada jurang dua juta. Ia akan dibayar dalam seminggu. “

“Siapa yang membayar juta ini?”

Pihak lain menggeleng: “Saya juga tidak tahu.”

Charlie terkejut dan hendak mengetahuinya. Ketika memusingkan badannya, seorang lelaki berbaju hitam dengan rambut beruban, berumur kira-kira lima puluh tahun, berdiri di belakangnya.

Dengan mata menghadap satu sama lain, lelaki itu menunduk kepadanya dan berkata, “Tuan muda, kamu telah menderita selama bertahun-tahun!”

Charlie mengerutkan kening, seolah-olah perangainya berubah, dan bertanya dengan dingin: “Adakah anda Stephen Thompson?”

Pihak lain berkata dengan terkejut: “Mr. Wade, awak masih ingat saya! “

Ekspresi Charlie membeku, dan dia bergumam: “Tentu saja saya ingat! Saya ingat setiap anda! Pada masa itu, anda memaksa ibu bapa saya untuk membawa saya keluar dari Eastcliff dan melarikan diri sepanjang jalan. Selama ini, ibu bapa saya mati tanpa diduga. Saya juga telah menjadi yatim piatu, jadi mengapa anda mencari saya sekarang! “

Stephen Thompson berkata dengan sangat menyakitkan: “Tuan Muda, ketika ayahmu meninggal, Tuan Tua Wade juga sangat sedih. Sudah bertahun-tahun dia mencarimu. Sekarang tidak apa-apa, dia mahu kamu kembali kepadanya bersamaku! “

Charlie berkata dengan dingin: “Anda boleh pergi, saya tidak akan pernah melihatnya dalam hidup saya.”

Stephen Thompson berkata, “Tuan Muda, adakah anda masih menyalahkan Tuan Wade?”

“Sudah tentu.” Charlie berkata demi kata: “Saya tidak akan pernah memaafkannya dalam hidup saya!”

“Hei” Stephen Thompson menghela nafas dan berkata: “Sebelum saya datang, Master Wade mengatakan anda mungkin tidak memaafkannya.”

“Itu bererti dia mempunyai pengetahuan diri!”

Stephen Thompson berkata: “Pak Tua Wade tahu bahawa anda telah menderita selama bertahun-tahun, dia ingin memberi ganti rugi sedikit kepada anda. Sekiranya anda tidak mahu kembali, dia akan membeli syarikat terbesar di Aurous Hill dan memberikannya kepada anda. Di samping itu, dia telah meminta saya memberikan kad ini kepada anda. Kata laluan adalah hari lahir anda. “

Dengan itu, Stephen Thompson menyerahkan kad premium Citibank.

“Encik. Wade, hanya ada lima kad seperti itu di negara ini. “

Charlie menggelengkan kepalanya dan berkata, “Bawa saja, aku tidak menginginkannya.”

Stephen Thompson berkata: “Mr. Wade, untuk penyelamat anda, anda masih mempunyai kekurangan perbelanjaan perubatan sebanyak 2 juta. Sekiranya anda gagal membayar, nyawanya mungkin dalam bahaya. “

Charlie mengerutkan kening: “Kamu sengaja memperbaikiku?”

Stephen Thompson buru-buru berkata, “Saya tidak berani! Sekiranya anda menerima kad ini, cukup untuk membayar wang. “

Charlie bertanya, “Berapa banyak wang dalam kad ini?”

“Encik. kata, kad ini untuk anda sebagai wang saku sedikit, tidak banyak, sejumlah 10 bilion!

– Novel Si Karismatik Charlie Wade

Originally posted 2021-11-18 13:34:00.

Leave a Comment

error: This content is protected by DMCA